Gönderen Konu: Excel 2007 ile tanışın: İlk çalışma kitabınızı oluşturun  (Okunma sayısı 3617 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı ts_klas_61

  • *V*İ*P*
  • ******
  • İleti: 996
  • Rep Puanı: +27/-2


Çalışma kitabı oluşturmayı öğrenin: Microsoft Office Excel 2007'de metin ve sayıları girme ve düzenlemeyi, sütun ve satırları ekleme ve silmeyi öğrenin.

Çevrimdışı ts_klas_61

  • *V*İ*P*
  • ******
  • İleti: 996
  • Rep Puanı: +27/-2
Ynt: Excel 2007 ile tanışın: İlk çalışma kitabınızı oluşturun
« Yanıtla #1 : Eylül 05, 2010, 01:54:34 ÖS »


Excel'i açtığınızda sütunları, satırları ve hücreleri görürsünüz.

--------------------------------------------------------------------------------

Excel'i başlattığınızda, büyük boş kılavuzla karşılaşırsınız. Üstte satır boyunca harfler, yan tarafta ise aşağıya doğru rakamlar vardır. En altta Sayfa1, Sayfa2, vb. şekilde adlandırılan sekmeler vardır.

Excel'i yeni kullanmaya başlıyorsanız, bundan sonra ne yapmanız gerektiğini merak edebilirsiniz.

İlk olarak, Excel'e veri girerken size rehberlik edecek bazı temel Excel özelliklerini tanıtarak rahat çalışmanıza yardımcı olalım.

Çevrimdışı ts_klas_61

  • *V*İ*P*
  • ******
  • İleti: 996
  • Rep Puanı: +27/-2
Ynt: Excel 2007 ile tanışın: İlk çalışma kitabınızı oluşturun
« Yanıtla #2 : Eylül 05, 2010, 01:55:27 ÖS »


 Şerit, Excel'in üst kısmı boyunca uzanır.
 Şeritte, birbiriyle ilgili komutlar gruplar halinde düzenlenmiştir.

--------------------------------------------------------------------------------

Excel 2007 penceresinin en üstündeki kuşak Şerit olarak adlandırılır. Şerit, farklı sekmelerden oluşur. Her sekme, Excel'de yapılan belirli türdeki işlerle ilgilidir. Her sekmenin içerdiği farklı komutları görmek için Şeridin üstündeki sekmeleri tıklatırsınız. Soldaki ilk sekme olan Giriş sekmesinde, insanların en sık kullandığı gündelik komutlar bulunur.

Komutlar, birbiriyle ilişkili küçük gruplar halinde düzenlenmiştir. Örneğin, hücreleri düzenlemeyle ilgili komutlar Düzenleme grubunda bir araya getirilmiş, hücrelerle çalışmayla ilgili komutlar Hücreler altında gruplandırılmıştır. Bu dersin sonundaki alıştırmalarda, Hücreler ve Düzenleme gruplarındaki komutların bazılarını öğrenmeye başlayacaksınız (Excel 2007 kullanmanız gerekecektir).

Çevrimdışı ts_klas_61

  • *V*İ*P*
  • ******
  • İleti: 996
  • Rep Puanı: +27/-2
Ynt: Excel 2007 ile tanışın: İlk çalışma kitabınızı oluşturun
« Yanıtla #3 : Eylül 05, 2010, 01:56:13 ÖS »


Yeni çalışma kitabında boş bir çalışma sayfası.
 Açtığınız ilk çalışma kitabı Kitap1 olarak adlandırılır. Bu başlık çalışma kitabı kendi başlığı ile kaydedilinceye kadar pencerenin üstündeki başlık çubuğunda görünür.
 Çalışma kitabının alt kısmındaki sayfa sekmeleri.

--------------------------------------------------------------------------------

Excel'i başlattığınızda, çalışma kitabı adı verilen bir dosyayı açarsınız. Her yeni çalışma kitabı bir belgedeki sayfalar gibi olan üç çalışma sayfasıyla açılır. Verileri, çalışma sayfalarına girersiniz. (çalışma sayfaları kimi zaman elektronik tablo olarak adlandırılır.)

Her çalışma sayfasında, çalışma kitabı penceresinin sol alt kısmında yer alan çalışma sekmesinin üstünde sayfanın adı bulunur: Sayfa1, Sayfa2 ve Sayfa3. Sayfa sekmelerini tıklatarak çalışma sayfalarını görüntülersiniz.

Çalışma sayfalarındaki bilgileri kolayca tanımlamak için sayfa sekmelerini yeniden adlandırmak iyi bir yöntemdir. Örneğin, aylara göre bütçeyi veya öğrenci notlarını içeren sayfaların sekmelerini Ocak, Şubat ve Mart olarak, satış bölgelerini Kuzey Kıyısı veya Batı Kıyısı olarak adlandırabilirsiniz.

Üçten fazla çalışma sayfası gerektiğinde başka çalışma sayfaları ekleyebilirsiniz. Üç çalışma sayfası gerekmediğinde ise, bunların birini veya ikisini silebilirsiniz; ancak silmek zorunda da değilsiniz. Ayrıca sayfalar arasında geçiş yapmak için klavye kısayollarını kullanabilirsiniz.

Dersin sonundaki alıştırmada bunların nasıl yapılacağını göreceksiniz.

Yeni çalışma sayfasının nasıl oluşturulacağını merak ediyor musunuz? İşte şöyle: Sol üst kısımdaki Microsoft Office Düğmesi'ni  tıklatın. Ardından Yeni'yi tıklatın. Yeni Çalışma Sayfası penceresinde Boş çalışma sayfası'nı tıklatın.

Çevrimdışı ts_klas_61

  • *V*İ*P*
  • ******
  • İleti: 996
  • Rep Puanı: +27/-2
Ynt: Excel 2007 ile tanışın: İlk çalışma kitabınızı oluşturun
« Yanıtla #4 : Eylül 05, 2010, 01:56:53 ÖS »


İlk 26 sütun başlığından (A'dan Z'ye) sonraki 26 sütun başlığı AA ile AZ arasındadır. Sütun başlıkları XFD sütununa kadar devam eder ve toplam 16.384 sütun vardır.
 Sütun başlıkları harflerle gösterilir.
 Satır başlıkları rakamlarla gösterilir.

--------------------------------------------------------------------------------

Çalışma sayfaları sütun, satır ve hücrelere ayrılır. Çalışma kitabını açtığınızda kılavuzu görürsünüz.

Sütunlar çalışma sayfasında yukarıdan aşağı doğru dikey olarak uzanır. Satırlar ise çalışma sayfasında soldan sağa doğru yatay olarak uzanır. Hücreler, satırla sütunun kesiştiği yerdeki alandır.

Sütunların, en üstte alfabetik başlıkları vardır. İlk 26 sütunda A'dan Z'ye kadar İngiliz alfabesindeki harfler bulunur. Her çalışma sayfasında toplam 16.384 sütun vardır, bu nedenle Z'den sonra AA'dan AZ'ye kadar harf çiftleri başlar. Bkz: Şekil 2.

AZ'den sonra, başlıkları BA'yla BZ arasındaki harf çiftleri olan sütunlar başlar ve 16.384 sütunun tümü alfabetik başlık alır; sütunlar XFD'de biter.

Her satırın da bir başlığı vardır. Satır başlıkları, 1 ile 1.048.576 arasındaki sayılardan oluşur.

Bir hücreyi tıklattığınızda, sütunların alfabetik başlıklarıyla satırların sayısal başlıkları çalışma sayfasının neresinde olduğunuzu gösterir. Başlıklar birleşerek hücre adresini oluşturur; bu adres hücre başvurusu olarak da adlandırılır. Sonraki bölümde, bu konu hakkında daha fazlasını öğreneceksiniz.

Çevrimdışı ts_klas_61

  • *V*İ*P*
  • ******
  • İleti: 996
  • Rep Puanı: +27/-2
Ynt: Excel 2007 ile tanışın: İlk çalışma kitabınızı oluşturun
« Yanıtla #5 : Eylül 05, 2010, 01:57:34 ÖS »



Yeni çalışma kitabı açtığınızda, ilk hücre etkindir. Bu hücrenin siyah bir çerçevesi vardır. İkinci resimde, C5 hücresi seçilidir ve etkin hücre budur. Siyah çerçevelidir.
 Sütun C vurgulanmıştır.
 Satır 5 vurgulanmıştır.
 Etkin hücre olan C5 hücresi, çalışma sayfasının sol üst köşesindeki Ad Kutusu'nda gösterilir.

--------------------------------------------------------------------------------

Hücreler, işe başladığınız ve çalışma sayfasına veri girdiğiniz yerdir.

Yeni bir çalışma kitabı açtığınızda, sol üst köşede gördüğünüz ilk hücre siyah çerçevelidir; bu, girdiğiniz verilerin oraya yazılacağını gösterir.

Hücre seçmek için çalışma sayfasındaki herhangi bir hücreyi tıklatarak istediğiniz yere veri girebilirsiniz. Ancak, çoğu durumda veri girmeye başlamak için ilk hücre (veya yakınındaki bir hücre) iyi bir yerdir.

Hücrelerden birini seçtiğinizde, bu etkin hücre olur. Hücre etkin olduğunda siyah çerçeveli gösterilir ve hücrenin bulunduğu sütun ve satırın başlıkları vurgulanır.

Örneğin, 5. satır ve C sütunundaki hücreyi seçtiğinizde, C sütununun ve 5. satırın başlıkları vurgulu ve hücre çerçeveli gösterilir. Söz konusu hücre C5 hücresi olarak bilinir; C5, hücre başvurusudur.

Çerçeveli hücreyle vurgulanmış sütun ve satır başlıkları C5 hücresinin etkin hücre olduğunu görmenizi kolaylaştırır. Ayrıca, etkin hücrenin hücre başvurusu çalışma sayfasının sol üst köşesindeki Ad Kutusu'nda görüntülenir. Ad Kutusu'na bakarak etkin hücrenin hücre başvurusunu görebilirsiniz.

Çalışma sayfasının en üstündeki ilk birkaç hücreden birindeyseniz, bütün bu göstergelerin fazla önemi yoktur. Ancak çalışma sayfasında ortalara ve aşağılara doğru ilerledikçe çalışmanıza yardımcı olurlar. Her çalışma sayfasında 17.179.869.184 hücre olduğunu unutmayın. Nerede olduğunuzu gösterecek hücre başvurusu olmasa sayfada kaybolabilirsiniz.

Örneğin, birisine çalışma sayfasında belli verilerin nerede olduğunu veya nereye girilmesi gerektiğini söylemeniz gerektiğinde hücre başvurusunu bilmek önemlidir.

Alıştırmada, çalışma sayfasının herhangi bir yerindeki hücrelere doğrudan ulaşmak için Ad Kutusu'nun nasıl kullanılacağını göreceksiniz.

Çevrimdışı ts_klas_61

  • *V*İ*P*
  • ******
  • İleti: 996
  • Rep Puanı: +27/-2
Ynt: Excel 2007 ile tanışın: İlk çalışma kitabınızı oluşturun
« Yanıtla #6 : Eylül 05, 2010, 01:58:24 ÖS »


İster işle ilgili, ister kişisel her türlü veriyi girmek için Excel'i kullanabilirsiniz

--------------------------------------------------------------------------------

Çalışma sayfası hücrelerine iki temel tür veri girebilirsiniz: sayılar ve metin.

Bütçe oluşturmak, vergilerinizin üzerinde çalışmak veya öğrenci notlarını kaydetmek için Excel'i kullanabilirsiniz.

Sattığınız ürünleri listelemek veya öğrencilerin devam durumunu kaydetmek için Excel'i kullanabilirsiniz.

Her gün ne kadar spor yaptığınızı ve kaç kilo verdiğinizi veya evinizi yeniden döşemenin size maliyetini izlemek için bile Excel'i kullanabilirsiniz. Gerçekten yapılabilecekler sınırsız.

Şimdi veri girişine odaklanalım

Çevrimdışı ts_klas_61

  • *V*İ*P*
  • ******
  • İleti: 996
  • Rep Puanı: +27/-2
Ynt: Excel 2007 ile tanışın: İlk çalışma kitabınızı oluşturun
« Yanıtla #7 : Eylül 05, 2010, 01:59:06 ÖS »


Sütun ve satır başlıklarıyla çalışma sayfası.
 Sütun başlıkları yılın aylarıdır.
 Satır başlıkları da şirket adlarıdır.

--------------------------------------------------------------------------------

Veri girerken, sütunların başına başlıklarını girerek işe başlamanızı öneririz; böylece çalışma sayfanızı paylaşan herkes verilerin ne anlama geldiğini görebilir (ve daha sonraki baktığınızda siz de görebilirsiniz).

Resimde, çalışma sayfasının üst kısmı boyunca gösterilen sütun başlıkları yılın aylarıdır.

Genellikle satır başlıklarını de girmek istersiniz. Resimde, sol tarafta yukarıdan aşağıya doğru gösterilen satır başlıkları şirket adlarıdır.

Bu çalışma sayfasında, her şirketten bir temsilcinin aylık öğle yemeğine katılıp katılmadığı gösterilir.

Çevrimdışı ts_klas_61

  • *V*İ*P*
  • ******
  • İleti: 996
  • Rep Puanı: +27/-2
Ynt: Excel 2007 ile tanışın: İlk çalışma kitabınızı oluşturun
« Yanıtla #8 : Eylül 05, 2010, 01:59:44 ÖS »


Seçimi bir sağdaki hücreye taşımak için SEKME tuşuna basın. Seçimi bir alttaki hücreye taşımak için ENTER tuşuna basın.

--------------------------------------------------------------------------------

Satış elemanlarının listesini oluşturduğunuzu varsayalım. Listede satış tarihleri ve miktarları da olsun. Bu durumda şu sütun başlıklarına gerek duyacaksınız: Ad, Tarih ve Miktar.

Bu örnekte, sol tarafta satır başlıklarının bulunmasına gerek yoktur; satış elemanlarının adları en soldaki sütunda yer alacaktır.

B1 hücresine "Tarih" yazıp SEKME tuşuna basarsınız. Ardından C1 hücresine "Miktar" yazarsınız.

Sütun başlıklarını yazıktan sonra, satış elemanlarının adlarını yazmaya başlamak için A2 hücresini tıklatın.

İlk adı yazın, ENTER tuşuna basarak seçimi bir hücre aşağıya yani A3 hücresine (sütunun aşağısında) taşıyın ve ardından bir sonraki adı yazarak devam edin

Çevrimdışı ts_klas_61

  • *V*İ*P*
  • ******
  • İleti: 996
  • Rep Puanı: +27/-2
Ynt: Excel 2007 ile tanışın: İlk çalışma kitabınızı oluşturun
« Yanıtla #9 : Eylül 05, 2010, 02:00:29 ÖS »


Excel metinleri hücrenin soluna, ancak tarihleri hücrenin sağına hizalar.

--------------------------------------------------------------------------------

Tarih sütunu olan B sütununa tarihleri girerken, tarihin bölümlerini birbirinden ayırmak için eğik çizgi veya tire kullanmanız gerekir: 16/7/2009 veya 16-Temmuz-2009. Excel bu girişi tarih olarak tanır.

Saat girmeniz gerektiğinde, sayıları yazın ve bir boşluk bıraktıktan sonra "a" veya "p" yazın; örneğin, 9:00 p. Yalnızca sayı yazarsanız, Excel saati tanır ve AM olarak girer.

İpucu     Bugünün tarihini girmek için, CTRL tuşuna ve noktalı virgüle (;) birlikte basın. O anki saati girmek için, CTRL, ÜST KARAKTER ve noktalı virgül tuşlarına aynı anda basın.

Çevrimdışı ts_klas_61

  • *V*İ*P*
  • ******
  • İleti: 996
  • Rep Puanı: +27/-2
Ynt: Excel 2007 ile tanışın: İlk çalışma kitabınızı oluşturun
« Yanıtla #10 : Eylül 05, 2010, 02:01:05 ÖS »


Excel sayıları hücrenin sağ tarafına hizalar.

--------------------------------------------------------------------------------

Miktar sütunu olan C sütununa satış miktarlarını girmek için, dolar işaretini ($) ile yanına miktarı yazın.

Diğer sayılar ve bunları girme
Kesirleri girmek için, tam sayı ile kesir arasında boşluk bırakın. Örneğin 1 1/8.
Yalnızca kesir kısmını girmek için, önce bir sıfır girin. Örneğin, 0 1/4. Sıfırı yazmadan doğrudan 1/4'ü girerseniz, Excel sayıyı 4 Ocak tarihi olarak yorumlar.
Parantezleri kullanarak negatif sayıyı göstermek için (100) girerseniz, Excel bu sayıyı -100 olarak gösterir.

Çevrimdışı ts_klas_61

  • *V*İ*P*
  • ******
  • İleti: 996
  • Rep Puanı: +27/-2
Ynt: Excel 2007 ile tanışın: İlk çalışma kitabınızı oluşturun
« Yanıtla #11 : Eylül 05, 2010, 02:01:35 ÖS »
Excel'de veri girişi sırasında size zaman kazandıracak şu iki yöntemden yararlanabilirsiniz:

Otomatik Doldur     Yılın aylarını, haftanın günlerini, 2 ya da 3'ün katlarını veya serileri halindeki başka verileri girin. Bir veya birden çok girdiyi yazar, sonra da seriyi genişletirsiniz.

Nasıl yapılacağını görmek için Oynat'ı tıklatın.

Otomatik Tamamla     Hücreye yazdığınız birkaç harf söz konusu sütunda daha önce yaptığınız bir girişle eşleşiyorsa, Excel kalan karakterleri sizin için doldurur. Eklendiğini gördüğünüzde yalnızca ENTER tuşuna basın. Bu yöntem, metinlerde veya sayı da içeren metinlerde işe yarar. Yalnızca sayılar, tarihler veya saatler için kullanılmaz.

Alıştırma sırasında veri girmek için bu iki yolu deneyebilirsiniz. Şimdi sırada bu var.

Çevrimdışı MAHMUTOĞLU

  • Premium Üye
  • *******
  • İleti: 4219
  • Rep Puanı: +62/-0
  • GURURLA BAKIYORUM DÜNYAYA
Ynt: Excel 2007 ile tanışın: İlk çalışma kitabınızı oluşturun
« Yanıtla #12 : Eylül 06, 2010, 02:58:53 ÖS »
faydalı olmuş sağolasın
Hamsi küçük bir balık, sakın ha aldanmayın, soyu çok kalabalık, yan göz ile bakmayın