Gönderen Konu: DEMİR YOLU PROJESİ TATBİK OLUYOR MU ?.. (İnşallah gerçekleşir!)  (Okunma sayısı 928 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı A.ÜSTÜNBAŞ

  • Deneme Mod
  • *
  • İleti: 4388
  • Rep Puanı: +112/-0
  15 MİLYAR  DOLARLIK  DEMİRYOLI  PROJESİ       ( Demir Yolu Projeleri Tatbik Oluyor Mu ? )

DLH Genel Müdürlüğü'nün hazırladığı 152 milyar dolarlık projenin 2020'ye kadar tamamlanması durumunda Türkiye yeniden demir ağlarla örülecek
UZUN yıllardan bu yana ihmal edilen demiryolu projelerinin yapımında yeni bir strateji uygulamaya konulacak Ulaştırma Bakanlığı'na bağlı Demiryolları, Limanlar ve Havameydanları İnşaatı (DLH) Genel Müdürlüğü'nün etüdproje aşamasında olan toplam 152 milyar dolarlık projelerin, 2020 yılına kadar tamamlanması öngörülerken, bölgelerin mevcut ekonomi, ticaret, turizm ve tarım potansiyelleri esas alınacak Projeler gerçekleştirilirse Trabzon, Erzincan üzerinden Diyarbakır'a ve GAP'a, Ankara, Konya üzerinden Silifke ve Mersin'e, Sivas, Elbistan üzerinden İskenderun ve Mersin'e bağlanacak, Şanlıurfa, Mardin, Bursa kentlerinden demiryolu geçecek, İstanbul- Ankara hattı 3 saat 10 dakikaya inecek

İŞTE YENİ PROJELER
Bakanlığın yatırım programında yer alan demiryolu hatları ile ilgili projeler ve ülke ekonomisine sağlayacakları katma değer ve yatırım tutarları şöyle belirlendi:

* Trabzon-Tirebolu- Erzincan-Diyarbakır-Kurtalan Cizre demiryolu projesi:
GAP bölgesinin de Karadeniz'e çıkışı sağlanacak 630 kilometre uzunluğundaki hattın 1035 kilometrelik bölümü çift hat olacak Projenin maliyeti 38 milyar dolar, seyahat süresi 5 saat olacak Ülkeye yıllık getirisi ise 60 milyon doları bulacak


* Ankara-Konya-Silifke- Mersin Demiryolu Projesi:
637 kilometre çift hat olarak planlanırken, maliyetinin 32 milyar dolar olması bekleniyor Projenin getirisi yıllık 50 milyon dolar olarak hesaplanıyor Seyahat süresi ise 4 saat olacak

* Ankara-İstanbul çift hat demiryolu projesi:
520 kilometre uzunluğundaki mevcut hattın rehabilitasyonu ile iki kent arasındaki demiryolu ulaşımı 3 saat 10 dakikaya düşecek Yaklaşık 25 milyar dolarlık maliyeti bulunan proje iki aşamalı olarak gerçekleşirilecek Projenin ekonomiye katkısı yıllık 1 milyar dolar civarında olacak

* Güney Demiryolu Projesi Birecik-Urfa-Mardin- Nusaybin-Cizre-Irak sınırı):
546 kilometre çift hat olarak planlanan bu hat kesiminde seyahat süresi 3 saat olacak 24 milyar dolar olarak hesaplanan bu hattın yıllık 200 milyon dolarlık bir getirisi olacak

* Çetinkaya-Elbistan- Kahramanmaraş demiryolu porjesi:
285 kilometre olarak planlanan hattın toplam maliyeti 13 milyar dolar olacak Seyahat süresi 3 saate indirecek projenin yıllık ekonomiye getirisi 75 milyon dolar olacak

* Kömürler-Osmaniye demiryolu projesi:
72 kilometre çift hat olarak planlanan projenin maliyeti 432 milyon dolar olacak Yıllık getirisi 90 milyon dolar olacak hatla seyahat süresi bir saate inecek

* Bandırma-Bursa- Osmaneli Demiryolu Projesi:
Toplam 190 kilometre çift hat olarak planlanan projenin toplam maliyeti 652 milyon dolar olacak

* Adapazarı-Ereğli demiryolu projesi:
129 kilometre uzunluğunda çift hat olarak planlanan projenin maliyeti 516 milyon dolar olacak Ulaşım süresi 1 saate düşürülecek

* Ereğli-Zonguldak demiryolu projesi:
107 kilometre uzunluğundaki bu hatta çift hat olarak hizmete alınacak Projenin maliyeti 429 milyon dolar, seyahat süresi bir saat olacak Ekonomiye yıllık getirisi 50 milyon dolar düzeyinde olacak

(Kaynak : İnternetten ALINTI 06.10.2010  :ççk: İnşaallah bu PROJE' nin tamamı gerçekleşir ! Naklen Yazan : A. ÜSTÜNBAŞ  :ççk:
 

SİGARA ' sız  temiz  çevre, temiz  toplum,  sağlıklı  yaşam  için  elele...

. . ..  NE  KADAR  TEMİZ  İSEN, O  KADAR  İNSANSIN  . . .