Gönderen Konu: DEMİRYOLU GÜZERGAHİ İÇİN BAŞBAKAN' A MEKTUP !  (Okunma sayısı 928 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı A.ÜSTÜNBAŞ

  • Deneme Mod
  • *
  • İleti: 4388
  • Rep Puanı: +112/-0
DEMİRYOLU GÜZERGAHİ İÇİN BAŞBAKAN' A MEKTUP !
« : Aralık 29, 2011, 10:29:35 ÖÖ »
:bayrak: Demiryolu güzergahi için Başbakana Mektup

Hazırlanan yeni Demiryolu güzergahi uygulanırsa ülke kaynakları heba edilir.
26 Aralık 2011 Pazartesi 12:1012141618 (Çaykara Gündem)
  Bir süredir güzergahı tartışılan Trabzon-Erzincan Demiryolu Projesi için Karadeniz Teknik Üniversitesi (KTÜ) Mühendislik Fakültesi Ulaştırma Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Fazıl Çelik, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’a bir mektup göndererek belirlenen demiryolu güzergahının yüksek maliyetine dikkat çekerek ülke kaynaklarının heba edilmemesini istedi.

Konuyla ilgili dün Trabzon Gazeteciler Cemiyeti’nde bir basın toplantısı düzenleyerek Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’a yazdığı mektubu basın mensupları ile paylaşan Prof. Dr. Fazıl Çelik, Demiryolları, Limanlar ve Hava Meydanları Genel Müdürlüğü (DLH) özel bir firmaya ihale ettiği ve 21 Aralık 2011 tarihinde Trabzon’da takdim ettiği Trabzon-Erzincan Yüksek Hızlı Tren (YHT) Demiryolu Projesi’nin son derecede yanlış, fizibilitesi yapılmayan ve ülke kaynaklarını heba edildiği bir proje olduğunu kaydeden Çelik “Projenin; gerek fonksiyonerlik, gerek uzunluk, gerek yapım maliyeti, gerek yapım süresi, gerek arazi kullanımı, gerek proje kriterlerini karşılama, gerek bakım maliyeti, gerek işletme maliyeti ve gerekse zaman tasarrufu açılarından savunulabilir tarafı bulunmamaktadır. İhale şartnamesine ‘Tirebolu ve Gümüşhane’ şartının konulması; fizibilite etüdünün olmazsa olmazı olan alternatif güzergah etütlerini engellemiş ve optimum güzergah bulunamamıştır. En çok 3 milyar TL’lik bir bağlantı mümkünken 7 milyar TL’lik bir proje dayatılmıştır. Sadece kuş uçuşu 60 km olan Torul-Trabzon arasına 86.5 km tünel önerilmesi bile ne denli yanlış çalışılmış olduğunu göstermektedir. Zira denizden bile tünele girsek 60 km’lik tünelle Torul’a çıkarız. Projenin bilimsel temelleri bulunmamaktadır” dedi.

Yüklenici firmanın önerdiği projenin Erzincan’dan Torul’a gelerek buradan çatallaştığına dikkat çeken Prof. Dr. Fazıl Çelik “Demiryolunun bir kolu Trabzon’a, diğeri Tirebolu’ya gitmektedir. Toplam 333 km güzergah uzunluğunun yüzde 90’ı dağlık olup 192 km’si tüneldir. Güzergahın yüzde 58’i tüneldir. 192 km tünelin yapım maliyeti bir yana yapım süresi bile usandırıcıdır. Gereksiz yere uzatılarak ve de tünelli yapılarak; yapım, bakım ve işletme giderleri arttırılan 333 km’lik yolun maliyeti 7 milyar TL olarak açıklanmıştır ki km başına ortalama maliyet, 21 milyon TL demektir. Buna göre Torul-Trabzon arasında maliyet; 21x108=2.268 milyar TL, Erzincan-Trabzon Limanı arasında; 21x247=5.187 milyar TL’dir. Torul-Tirebolu arası ise 1.813 milyar TL olup buna Tirebolu’da yapılacak liman maliyeti dahil değildir” diye konuştu. Trabzon Belediye Başkanı Dr. Orhan Fevzi Gümrükçüoğlu’nun da geçtiğimiz hafta içinde güzergahla ilgili tepkileri olduğunu hatırlatan Fazıl Çelik, “Sayın Başbakanım; Sayın Belediye Başkanımızın belirttiği gibi, yükler Tirebolu’da denize ulaşacaksa Trabzon bağlantısına gerek olmayıp; Trabzon’da denize ulaşacaksa Tirebolu bağlantısına gerek yoktur. Proje böylesi bir garabeti de içermektedir” ifadelerini kullandı.

YÖRE MİLLİYETÇİLİĞİ TEPKİSİ
Prof. Dr. Fazıl Çelik, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’a yazdığı mektubunda yöre milliyetçiliğine de tepki göstererek “Sayın Başbakanım, ben Maçkalı’yım ve Maçka’dan geçen güzergahı savunmuyorum. Zira yöre milliyetçisi değil; bilim adamıyım. Bilim ve ülke menfaatleri Tirebolu diyorsa; Tirebolu, Of diyorsa; Of tercihimdir. Bu işlerin hatır gönül işi olmaması gerekir. Böylesine önemli projeler yapılırken üniversitelere danışılmaması ne büyük talihsizliktir? Bu millet bu üniversiteleri ne diye finanse etmektedir?” dedi.

Bugüne dek Türkiye’de demiryolu yapma iradesi gösteren sadece üç lider olduğuna dikkat çeken Prof. Dr. Fazıl Çelik, “Birincisi; bugünkü demiryolu ağımızın yaklaşık yarısını inşa ettiren II.Abdülhamit Han, İkincisi ise diğer yarısını inşa ettiren Gazi Mustafa Kemal Atatürk’tür. Atatürk’ten sonra demiryolu yapılmış değildir. Bazıları, siyasi gailelerle demiryolu yapımının 1950’de bittiğini iddia etse de istatistikler, 1940-50 arasında yapılan demiryolunun sadece 300 küsur km, 1950-60 arasında sadece 400 küsur km olduğunu gösteriyor. Dolayısıyla Atatürk’ten sonra bugüne dek kimse demiryolu yapma iradesi göstermemiş olup bu iradeyi son olarak Sayın Başbakan Recep Tayyip Erdoğan göstermiş bulunmaktadır. Ancak, projelerin çok detaylı ve alternatifli olarak araştırılması, araya kasıtlı ellerin girmemesi, kaynakların heba edilmemesi ve başta üniversiteler olmak üzere herkesten destek ve katkı alınması şarttır. 4 yıldır büyük emeklerle fisebilillah ürettiğimiz projeleri karşılıksız herkesle paylaşıyoruz. Zat-ı alinizden talebimiz; DLH’nın yaptırdığı yanlış projeye el koymanız ve doğru projenin ortaya çıkması için çalışma başlatmanızdır” çağrısında bulundu. ALINTI - 29.12.2011

 

SİGARA ' sız  temiz  çevre, temiz  toplum,  sağlıklı  yaşam  için  elele...

. . ..  NE  KADAR  TEMİZ  İSEN, O  KADAR  İNSANSIN  . . .